پیش غذا

پیش غذا از وعده های غذایی می باشد که باید قبل از غذای اصلی مصرف شود. پیش غذا وعده غذایی کوچکی است که از غذای اصلی سبک تر است. خوردن آن قبل از غذای اصلی به هضم بهتر آن و همچنین سلامتی بدن کمک می کند. بهتر است که پیش غذا را از مواد غذایی اشتها آوری تهیه کنید تا موجب افزایش اشتهای شما برای مصرف غذای اصلی تان شود. اگر می خواهید که در این مقاله به معرفی 8 پیش غذای خوشمزه و معروف دنیا بپردازیم و شما را به صرف انواع آنها در بهترین رستوران نیاوران دعوت می کنیم، پس تا انتهای آن ما را همراهی کنید.

حمص

انواع پیش غذا ها

معرفی انواع پیش غذا ها

پیش غذا که وعده غذایی کم حجمی می باشد، موجب افزایش اشتهای شما می شود و موجب می  شود که در هنگام خوردن غذای اصلی ولع کمتری داشته باشید. پیش غذا دارای انواع مختلفی می باشد که عبارت است از:

  • سوپها و آش ها: این پیش غذا بیشتر مناسب برای فصل زمستان می باشد که با سبزیجات، صیفی جات و مواد پروتئینی متفاوتی درست می شود. سوپ ها از لحاظ میزان ارزش، رنگ و طعم و مزه ای که دارند با یکدیگر فرق می کنند.

سوپ ها شامل موارد مختلفی همچون سوپ جو، سوپ مرغ، سوپ کرفس، دال عدس، سوپ پیاز، سوپ شیر، سوپ کدو حلوایی، سوپ ورمیشل، سوپ قارچ و سوپ گوجه فرنگی می شود. از سوپ ها با توجه به اینکه مواد مقوی در تهیه آن ها به کار می رود برای درمان هر بیماری به خصوص سرماخوردگی استفاده می شود.

سوپ مخصوص

پیش غذای خوشمزه

  • دیپ ها: دیپ ها نوعی سس هستند که از مواد مختلفی هم چون پنیر، ماست، خامه، مایونز و شیر در تهیه آن استفاده می شود. از دیپ ها در کنار وعده های غذایی استفاده می شود و معمولا خودشان به تنهایی پیش غذا محسوب نمی شوند و به خوشمزه کردن پیش غذاها کمک بسیاری می کنند.
  • سالاد ها: سالاد ها از پیش غذاهایی محسوب می شوند که دارای محبوبیت زیادی بین عموم مردم می باشند. حتی می توان از آنها به عنوان غذای اصلی استفاده کرد. برای تهیه سالاد ها معمولا از سبزیجات تازه خام و یا پخته به همراه مقداری سس استفاده می شود. سس لازم برای سالاد از مخلوط کردن آبلیمو، سرکه، روغن زیتون، سبزیجات معطر و غیره بدست می آید مواد دیگری هم چون مرغ گریل شده، میگو و تن ماهی هم برای تهیه سالاد می توان استفاده کرد. از محبوب ترین سالاد های های ایرانی و خارجی می توان سالاد شیرازی، سالاد ماکارونی، سالاد الویه، سالاد سزار، سالاد تبوله، سالاد فتوش، سالاد کینوا و یونانی نام برد.
  • اسنک و پیراشکی
  • سوخاری ها
  • فینگر فودها: فینگر فود ها نوعی غذا های لقمه ای کوچک هستند که به عنوان پیش غذا دارای طرفداران بسیاری می باشند. این پیش غذا فانتزی و مدرن محسوب می شود و چون ظاهر زیبا و جذابی دارد برای مجالس و مهمانی های دورهمی بسیار مناسب می باشند. این فینگر فود ها شامل: تارت ها، کاناپه ها، پیش غذاهایی که رولتی هستند مانند رول های کالباس به همراه سبزیجات می باشند.

پیش غذای کشور های مختلف را نام ببرید؟

پیش غذا ها دارای تنوع زیادی می باشند که در سراسر دنیا؛ مردم با توجه به نوع فرهنگ و ذائقه های مختلفی که دارند پیش غذا های متفاوتی را تهیه می کنند. ما در اینجا به معرفی انواع آنها می پردازیم:

  • پیش غذای ایرانی: ایرانی ها دارای پیش غذا های متنوعی هستند که شامل خوراکی های مانند کشک بادمجان، میرزا قاسمی، کله جوش، آب دوغ خیار، انواع دلمه و غیره می شود.
  • پیش غذای ایتالیایی: یک از وعده های اصلی کشور ایتالیا پیش غذا می باشد. در مهمانی و مجالس دورهمی خود از پیش غذا استفاده زیادی می کنند. در پیش غذای ایتالیایی از تکه هایی از گوشت سرد و یا ماهی و میگوی مزه دار شده به همراه گوجه فرنگی، پنیر، زیتون و نان تست استفاده می شود.

انواع دیگری از پیش غذا های ایتالیایی شامل کارپاچیو، تخم مرغ شکم پر و بروسکتا می باشد در تهیه بروسکتا از نان مزه دار شده، سیر و روغن زیتون استفاده می شود، گوجه فرنگی، سبزیجات و انواع لوبیا و پنیر هم در ترکیب آن استفاده می شود.

پیش غذای کشور ها

پیش غذای کشور های مختلف

پیش غذای فرانسوی: سوپ از محبوب ترین پیش غذای فرانسوی محسوب می شود و دیگر پیش غذا های آن ها شامل غذا های گوشتی و یا دریایی سبک می باشند. سوپ پیاز که از مخلوط شدن پیاز کاراملی، آب گوشت یا مرغ، کره، سیر و نان تست برشته شده درون آن استفاده می کنند بدست می آید و بسیار خوشمزه است.

پیش غذای ترکیه ای: پیش غذا های ترکی بسیار خوشمزه اند حتی در بین ایرانی ها هم بسیار محبوبند. بورک یکی از پیش غذا های ترکیه ای است که از خمیر یوفکا، گوشت و یا مرغ چرخ کرده، پنیر و سبزیجات در تهیه آن استفاده می شود.

پیش غذای عربی: عرب ها از حبوبات و بادمجان در تهیه پیش غذا های خود زیاد استفاده می کنند، یکی از محبوب ترین پیش غذا های عربی حمص می باشد که از ترکیب نخود پخته، ارده، سیر، آبلیمو و روغن زیتون ساخته می شود.

پیش غذای مکزیکی: سالاد کینوا یک سالاد بسیار خوشمزه مکزیکی می باشد که شامل انواع مختلف سالاد کینوا با مرغ، سالاد کینوا با نخود و غیره می باشد.

تاکو

پیش غذای مکزیکی

پیش غذای یونانی: یکی از پیش غذا های یونانی تهیه سالاد یونانی اصل با گشنیر می باشد که بسیار خوشمزه است و از ترکیب سبزیجات یونانی، کاهو و اسفناج بدست می آید.

پیش غذای اندونزی: یکی از انواع پیش غذای اندونزی سالاد معروف آن می باشد که از ترکیب شوید، قارچ و کشمش به دست می آید و می توان آن را به صورت قالبی یا ساده تهیه نمود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی معروف ترین و خوشمزه ترین پیش غذا های دنیا بپردازیم، که در انواع و اقسام مختلفی متناسب با فرهنگ، ذائقه و سلیقه مردمان مختلف جهان تهیه می شوند و در حجم کوچکی قبل از غذا سرو می شوند. استفاده از پیش غذا موجب بالا بردن اشتهای غذا خوردن می شود و تمام مواد مغذی بدن را تامین می کند. کافه رستوران لمنز خوشمزه ترین پیش غذاها را با بهترین مواد غذایی تهیه می کند.

سوالات متداول

  1. انواع پیش غذا ها را نام ببرید؟
    شامل انواع سوپ و آش ها، سالاد، دیپ، اسنک و پیراشکی، سوخاری و فینگر فود می شود.
  2. اهمیت خوردن پیش غذا چه می باشد؟
    موجب ایجاد تعادل در مزاج و طبع فرد می شود و بدن می تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق آن دریافت کند. خوردن پیش غذا قبل از غذای اصلی موجب اجتناب از پرخوری و افزایش وزن بدن خواهد شد.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 17 =

Offline ! We will start taking orders in

0Hours 0Minutes 0Seconds