بهترین استیک

استیک غذایی خوشمزه و دلچسب است و طرفداران زیادی دارد. این غذا به علت نزدیکی به انواع کباب در بین غذاهای ما ایرانیان، به ذائقه مردم نیز خوش آمده است و هر روزه افراد بیشتری به دنبال امتحان کردن طعم استیک و فراگیری روش های پخت بهترین استیک ها هستند. در این مقاله به معرفی ده تا از بهترین استیک ها و نکات مهم طبخ آنها پرداخته ایم. شما می توانید طعم لذیذ این غذای محبوب را در رستوران لمنز، بهترین رستوران قیطریه تجربه کنید.

همچنین علاوه بر گوشت گوساله و گاو، از گوشت مرغ و ماهی نیز می توان استیک درست کرد و هر کدام طعم متفاوتی دارند و هر دسته از مردم نیز به یکی از این استیک ها علاقه دارند و این هیچ ایرادی ندارد.

بهترین استیک ها

استیک ها دارای تنوع بالایی می باشند. استیک های اولیه قسمتی از گوشت مخصوص گاو بودند و اصالت یک استیک خوشمزه به همین نکته بر می گردد که از گوشت راسته گاو پخته شده باشد. در ادامه به معرفی محبوب ترین انواع آنها می پردازیم.

استیک دنده

استیک دنده دو نوع مشهور دارد و معمولا از راسته گوساله یا گوسفند تهیه می شود و دارای استخوان است. قبل از پخت این استیک بایستی دمای استیک را به دمای محیط برسانید و بعد از پخت نیز کره را مستقیما روی استیک قرار دهید تا با گرمای استیک ذوب شود و کره را به صورت آب شده روی استیک نریزید. از روش های مختلفی نیز می توان برای کباب کردن یا سرخ کردن این استیک استفاده کنید. بهترین استیک از نظر پختگی نیز استیک دنده است.

استیک دنده

معرفی استیک دنده

استیک سیرلوین

این استیک از روش طبخ کبابی استفاده می کنند و به همین دلیل طعم آن مشابه کباب است. نکته مهم طبخ این استیک این است که پیش از پخت استیک، گریل را به خوبی گرم کنید و طوری گوشت را بپزید که تمامی قسمت ها به خوبی کباب شوند. پیش از پخت قسمت های غضروفی گوشت را جدا کنید.

استیک سیرلوین

استیک سیرلوین گوساله

استیک فلت آیرون

این استیک از گوشت کتف گوساله تهیه می شود و مقدار چربی متوسطی دارد. به طور کلی استیک هابی که از قسمت میانی گوساله تهیه نشده باشند چربی کمتری دارند. تابه یا گریل را به خوبی گرم کنید و زمانی که سطح نازکی روی استیک تشکیل شد استیک را بردارید. ابتدای پخت این استیک دمای بالا استفاده کنید و وقتی استیک به دمای بالا رسید دما را تا حد متوسط کاهش دهید.

استیک فلت آیرون

استیک فلت آیرون گوساله

استیک پرترهاوس

این استیک حجم زیادی دارد و تقریبا یک کیلو وزن خالص آن است و به همین دلیل بهتر است برای یک نفر سرو نشود. این استیک فیله زیادی دارد و بعد از پخت بایستی به چند تکه تقسیم شود. همین طور این استیک Rare خواهد بود.

استیک پرترهاوس

استیک فیله پرترهاوس

استیک هنگر

استیک هنگر مرغوب است و استخوان ندارد. این استیک چربی متوسطی دارد و اگر به خوبی طبخ نشود ممکن است سطح آن لزج باشد، به همین دلیل بهتر است در زمان پخت دما را متوسط نگه دارید تا به خوبی طبخ شود و البته نسوزد‌. پیش از پخت بهتر است این استیک را در مواد مرتبط بخوابانید تا مزه دار شود.

استیک هنگر

طرز تهیه استیک هنگر

استیک فیله

استیک فیله از بوقلمون، مرغ، گوساله و حتی شترمرغ تهیه می شود. قبل از پخت باید به خوبی کوبیده شود و قسمت های آبی رنگ استیک نیز جدا شود. بهتر است پیش از پخت استیک فیله، آن را خشک کنید و در زمان پخت از دمای بالا استفاده کنید. بسیاری از افراد برای طبخ این استیک از شیر استفاده می کنند که این امر باعث نرم تر شدن استیک خواهد شد، اما از سایر طعم دهنده های شیمیایی و غیر شیمیایی برای پخت این استیک استفاده نکنید تا طعم خود فیله را احساس کنید.

استیک فیله

آشنایی با استیک فیله

استیک لندن برویل

این استیک، مسافر آمریکای شمالی است و از انواع نیمه خام استیک است. پیش از پخت باید این استیک را بکوبید و با نمک و فلفل آن را طعم دار کنید. برای تهیه استیک لندن برویل از گوشت پهلوی گوساله یا گاو استفاده می شود.

استیک لندن برویل

استیک معروف لندن برویل

استیک حبه ای

این استیک ها خوشمزه تر از سایر استیک ها هستند و به خوبی پخته می شوند. نام حبه ای به خاطر قطعات کوچک این استیک ها است و بهتر است آنها را در روغن سرخ کنید. مقداری استیک مرغ نیز برای سرو این استیک استفاده کنید.

استیک حبه ای

استیک حبه ای محبوب

استیک تی بن

استیک تی بن شباهت زیادی به استیک پرترهاوس دارد و بهتر است در صورت امکان این استیک را انتخاب کنید، چرا که مغز پخت می شوند. گوشت این استیک پیش از پخت بایستی به خوبی کوبیده شود و اگر از نمک برای طعم دار کردن آن استفاده کنید تبدیل به بهترین استیک خواهد شد.

استیک تی بن

بررسی ویژگی های استیک تی بن

استیک راسته

استیک راسته گوساله، استیک راسته گوسفند، استیک راسته کبابی و استیک راسته گریل شده از انواع این استیک هستند. از گوشت فیله نیز می توان برای تهیه این استیک استفاده کرد و در آن صورت استیک شما نرم تر خواهد بود. نکته مهم طبخ این استیک ها استفاده از روغن گیاهی برای سرخ کردن است.

سخن پایانی

اگر تا به حال استیک را امتحان نکرده اید حتما با مراجعه به یک رستوران خوشنام که تمامی غذاها را به روش های مدرن طبخ میکند مراجعه کنید تا بهترین استیک را امتحان کنید. رستوران لمنز با تبحر و تجربه در زمینه پخت انواع غذاهای اروپایی و مدرن بهترین استیک های دنیا را برای مشتریان خود آماده و طبخ می کند و برای پخت این استیک ها زمان و دقت زیادی را صرف می کند.

برای پختن هر نوع استیک در منزل بهتر است از نمک و فلفل و روغن زیتون برای طعم دار کردن استیک استفاده کنید و یا با مراجعه به رستوران ما بهترین استیک ها را با جدیدترین شیوه های طعم دهی امتحان کنید.

سوالات متداول

  1. اصطلاح Rare برای استیک ها به چه معناست؟
    روش های پخت استیک ها انواع مختلفی دارند و بنا به ذائقه افراد می توان استیک را به صورت خام، نیمه خام، پخته و کاملا پخته آماده کرد. این اصطلاح انگلیسی به انواع خام در استیک ها اشاره می کند.
  2. بهترین گوشت برای تهیه استیک چه گوشتی است؟
    گوشت گوساله جز بهترین گوشت ها برای استیک می باشد.
  3. مدت زمان طبخ استیک چقدر است؟
    کمتر از یک ساعت زمان می برد.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شش =

Offline ! We will start taking orders in

0Hours 0Minutes 0Seconds