تهیه فینگر فود برای مهمانی

فینگر فودها در مهمانی ها اغلب به عنوان پیش غذا و یا حتی غذای اصلی سرو می شود. طرز تهیه فینگر فود ها متنوع و بسیار جذاب هستند به گونه ای که تا دلتان می خواهد می توانید برای مهمانی ها چندین نمونه را تهیه کنید و در میزبانی بدرخشید. تقریبا می توان گفت برای هر ذائقه ای می توانید فینگر فود درست کنید. طرز تهیه آن بسیار آسان است و نیاز به مهارت بالایی نیست. کافه لمنز، بهترین رستوران قیطریه طرز تهیه برخی از آنها را برای شما بازگو می کند.

فینگر فود چه غذایی است؟

در واقع فینگر فود به معنای غذای انگشتی است. غذایی در حجم و اندازه ی بسیار کم و کوچک که به راحتی و به صورت یک لقمه آماده و بدون نیاز به قاشق، چنگال و یا کارد می توان برداشت و نوش جان کرد. افراد بیشتر برای سرو فینگر فود از خلال دندان یا سیخ هم استفاده می کنند. تهیه فینگر فود در بین مردم دنیا بسیار محبوب شده اند. شما می توانید از آنها جهت پذیرایی در هر مهمانی رسمی و یا دوستانه و خانوادگی مثل عروسی، نامزدی، تولد و … استفاده کنید.

تهیه فینگر فود

طرز تهیه فینگر فود

فینگر فودها را می توانید به دو شکل سرد و گرم آماده کنید. جالب است بدانید که اولین بار آنها در رستوران های آمریکا سرو شد و هدف این بود که خوراک های ساده و خوشمزه تری به مشتریان عرضه شود. آنها غذایی فانتزی که برای همه و از کودکان تا بزرگسالان مناسب و عالی است.

مواد اولیه تهیه فینگر فود چیست؟

شما می توانید هر غذایی که می خواهید را به شکل و قالب فینگر فود آماده سازی و سرو کنید. بله! مواد اولیه این پیش غذای لذیذ می تواند مرغ، گوشت چرخ کرده، سوسیس، کالباس، ژامبون، سالاد اولیه، میرزا قاسمی و … باشد. بسته به مواد اولیه که در تهیه آنها استفاده می کنید، این غذای جذاب و خوشمزه میتواند ساده تر از چیزی باشد که به نظر برسد و برعکس ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. اما در کل طرز تهیه فینگر فود محبوب بسیار ساده است فقط کافی است کمی خلاق باشید.

طرز تهیه فینگر فود رولت ژامبون برای مهمانی

این مدل فینگر فود را می توانید با مواد اولیه ساده و کم هزینه و تنها در 10 دقیقه آماده کنید که درست کردن آن راحت و البته ظاهری جذاب، شیک و بسیار خوشمزه دارد که برای هر مهمانی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

ابتدا 2 تا 3 لایه نان لواش را روی هم قرار داده و سپس یک لایه نازک مایونز بزنید و بعد چند ورق ژامبون روی نان لواش ها قرار دهید و مجددا مقداری مایونز روی آن بزنید. اکنون مقداری ذرت و خیارشور اضافه کرده و در آخر شروع به رول کردن نان به همه ی مواد روی آن کنید تا وقتی که به شکل یک استوانه ی تو پُر شود. سپس با یک کارد تیز رولت را به حلقه های باریک تری برش دهید.

تهیه فینگر فود رولت ژامبون

طرز تهیه فینگر فود رولت ژامبون

فینگر فود بورک گوشت

بورک گوشت یک غذای محبوب در بین بیشتر افراد جهان می باشد که همه ی فرهنگ ها با هر ذائقه ای طعم آن را در می پسندند. در ادامه به طرز تهیه فینگر فود بورک گوشت و چند نوع فینگر فود دیگر برای سرو در مهمانی ها می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه این فینگر فود گوشت چرخ کرده

  • پیاز به مقدار لازم
  • قارچ به مقدار مورد نیاز
  • تخم مرغ
  • پنیر پیتزا
  • رب گوجه فرنگی
  • خمیر یوفکا
  • آب لیموترش
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه
  • آویشن و کنجد
تهیه فینگر فود بورک گوشت

تهیه این فینگر فود گوشت چرخ کرده

طرز تهیه فینگر فود بورک گوشت

ابتدا قارچ ها را بصورت نگینی و کمی تفت دهید و کمی آبلیمو اضافه کنید. پیاز را نگینی و سرخ کنید. حتما ادویه ها را اضافه و گوشت را با پیاز تفت دهید. بعد از تغییر رنگ گوشت اکنون رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید و در آخر قارچ ها را اضافه کنید. مقدار کمی آب اضافه کنید و اجازه دهید همه ی مواد خوب بپزد. در این مرحله خمیر یوفکا را روی یک سینی باز کنید و با کمی آب روی سطح خمیر را مرطوب نمایید.

سپس یک قاشق از مواد سرخ شده را روی خمیر میریزیم و مقداری خمیر پیتزا اضافه کرده و در آخر خمیر را به شکل لوله ای بپیچید. لبه های خمیر را خیس کنید تا خمیر باز نشود. اکنون یک عدد تخم مرغ را خوب هم بزنید و روی بورک ها با مقداری کنجد می پاشیم. درون فر به مدت 15 دقیقه و با دمای 180 درجه قرار دهید. گریل را روشن کنید تا روی بورک ها طلایی رنگ شود.

طرز تهیه فینگر فود کیک مرغ

ابتدا یک عدد مرغ را با مقداری پیاز و نمک و زردچوبه بپزید و رشته رشته کنید. سس و ماست را با هم ترکیب کرده و بعد جعفری ریز شده را به همراه مرغ داخل سس و ماست بریزید. پیازچه ها را خلالی خرد کنید و مقداری نمک به مواد اضافه و خوب با هم مخلوط کنید.

بعد دور نان تست را با چاقوی تیز ببرید و لایه ی اول را در سینی بگذارید. سپس مواد را روی نان ریخته و خوب پخش کنید. اکنون ردیف دوم نان ها را چیده و مواد را بگذارید در آخر کیک مرغ را به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا ماست کاملا جذب کیک شود. در پایان نوبت تزیین و سرو کیک مرغ است.

تهیه فینگر فود کیک مرغ

طرز تهیه فینگر فود کیک مرغ

طرز تهیه فینگر فود بقچه بادمجان

بادمجان ها را برش و سرخ کنید. رب گوجه و زردچوبه را اضافه کرده و بادمجان ها را به شکل بعلاوه قرار دهید. وسط بادمجان ها، مخلوطی از گوشت بگذارید و سپس به شکل بقچه ببندید و در پایان با خلال دندان یا سیخ چوبی خوب فیکس کنید.

نتیجه گیری

درست کردن انواع فینگر فود می تواند یک تنوع بسیار خوشمزه برای هر مهمانی باشد که هم باعث می شود جلوه ی زیباتری به میز غذای شما بدهد و هم هر سنی از سرو آن لذت خواهند برد بخصوص کودکان. لذا حتما توصیه می کنیم طرز درست کردن و تهیه فینگر فود را از همین امروز امتحان کنید.

سوالات متداول

  1. چگونه برای مهمانی بهترین و خوشمزه ترین فینگرفودها را درست کنم؟
    در این مطلب خوشمزه ترین فینگر فودهای مخصوص مهمانی ها آموزش داده شده است.
  2. چگونه یک سینی فینگر فود درست کنم؟
    شما می توانید در یک سینی چند نوع متنوع فینگر فودها را آماده کنید که در این مطلب آموزش داده شده است.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =

Offline ! We will start taking orders in

0Hours 0Minutes 0Seconds