طرز تهیه وافل

طرز تهیه وافل به چه صورت می باشد؟

برای یک میان وعده خوشمزه، صبحانه غنی و متفاوت، وافل بهترین گزینه است. چه در نوع شیرین و چه در نوع شور، می توان آنها را با هر چاشنی که دوست دارید طعم دار کنید تا کام همه اعضای خانواده را راضی نگه دارید. طرز تهیه وافل بسیار ساده است فقط باید به نکات ریز دستور پخت آن توجه کنید. درون وافل باید نرم باشد و در عین حال سطح تردی داشته باشد. در زیر به چند مدل طرز تهیه وافل را توضیح داده ایم.

وافل چیست؟

وافل یک نوع شیرینی است که به دلیل ساختار لانه زنبوری کلاسیک خود و همچنین نرم بودن در داخل و ترد بودن در بیرون قابل تشخیص هستند. هرکسی که حداقل یک بار لذت گاز گرفتن آنها را داشته است، آنها را به عنوان میان وعده ای خوشمزه با طعمی خنثی از چند ماده ساده توصیف می کند. تخم مرغ، شیر و آرد اجزای اصلی وافل هستند که اگر با احتیاط پردازش شوند، قوام کامل یک صبحانه یا یک میان وعده را دارا می باشد. در کشورهای اروپای شمالی، به ویژه بلژیک، هلند، آلمان و فرانسه وافل بسیار پرطرفدار است.

وافل ها دسرهایی هستند که روی بشقاب های داغ طبخ می شوند که یک الگوی مشبک یا لانه زنبوری معمولی به جا می گذارند.

طرز تهیه وافل با وافل ساز

دستور تهیه وافل، اگرچه خوشمزه و چشمگیر است، اما خوشبختانه بسیار ساده است. در واقع خیلی راحت و سریع در منزل آماده می شوند و در عرض چند دقیقه می توان آنها را با سینی طبخ کرد.

موارد لازم برای تهیه وافل

برای یک مخلوط وافل عالی به مواد زیر نیاز داریم:

  • 180 گرم آرد
  • 190 گرم شیر کامل
  • 80 گرم کره ذوب شده
  • 60 گرم شکر
  • 2 تخم مرغ متوسط ​​در دمای اتاق
  • 1 قاشق چایخوری مخمر
  • وانیل 1 ساشه یا 1 قاشق غذاخوری
  • 1 پیمانه نمک
  • 2 قاشق غذاخوری روغن

مراحل طرز تهیه وافل

ابتدا باید زرده ها را از سفیده ها جدا کنیم. سپس سفیده ها را با نصف شکر موجود هم می زنیم و بلافاصله زرده ها و بقیه شکر و نمک و وانیل را هم می زنیم و به تدریج شیر و کره ذوب شده سرد را اضافه می کنیم. در نهایت آرد و مایه الک شده را با دقت الک می کنیم تا مخلوطی نرم، صاف و بدون گلوله به دست آید. سپس سفیده ها را کم کم داخل مخلوط به دست آمده می ریزیم و با کفگیر کاملا از پایین به بالا مخلوط می کنیم تا مخلوط از بین نرود.

طرز تهیه وافل با وافل ساز

به لطف بشقاب های نچسب مخصوص می توانیم تنها در چند لحظه وافل های مورد علاقه خود را در خانه تهیه کنیم. با وافل ساز می توانیم وافل های خوشمزه، چه با شکلات، میوه و خامه زده شده، و چه با بیکن، سالمون، آووکادو و پنیر قابل پخش، درست کنیم. امکانات قطعا بی تاثیر نیستند و به ما این امکان را می دهند که هر روز یک وافل با طعمی متفاوت داشته باشیم.

نکات کلیدی طرز تهیه وافل

برای نتیجه مطلوب، همیشه به یاد داشته باشید که بشقاب وافل را قبل از ریختن خمیر چرب کنید. اگرچه آنها از قبل با مواد نچسب ساخته شده اند، اما این ترفند کوچک به ما امکان می دهد وافل ها را بدون شکستن آنها بلند کنیم و در زمان تمیز کردن دستگاه صرفه جویی کنیم. وقتی وافل ساز داغ شد، درب آن را باز کنید و کمی از خمیری را که قبلا درست کرده اید را بریزید و بگذارید ابتدا به مرکز پایین ترین قسمت و سپس به تدریج به سمت لبه ها چکه کند. پس از انجام این کار، درب آن را می بندیم و چند دقیقه صبر می کنیم تا این جادوی خوشمزه اتفاق بیفتد.

طرز تهیه وافل بدون قالب

  1. برای تهیه وافل ابتدا کره را در مایکروویو یا به روش بن ماری ذوب کرده و بگذارید خنک شود. در این فاصله تخم مرغ ها را در دمای محیط در ظرف بشکنید و با لیسک کمی بزنید سپس شکر را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. آرد و مایه را مستقیماً در کاسه الک کنید.
  2. نمک را اضافه کنید و ابتدا به آرامی و سپس با لیسک با شدت بیشتری مخلوط کنید تا پودرها با مخلوط مخلوط شوند و تکه های آن جدا شوند.
  3. در این مرحله غلاف وانیل را از طول نصف کرده و دانه ها را با تیغه چاقو بیرون بیاورید، سپس به مخلوط اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا غلظت نسبتا روان، غلیظ و یکدستی به دست آید. روی کاسه را بپوشانید. خمیر را حداقل یک ساعت در یخچال استراحت دهید.
  4. پس از سپری شدن زمان استراحت، اجازه دهید خمیر به دمای اتاق برگردد و در این فاصله قالب وافل را گرم کنید تا به درجه حرارت برسد. وقتی بشقاب خیلی داغ شد روی آن را با کمی کره آب شده بمالید و یک ملاقه کوچک از مخلوط را داخل قالب لانه زنبوری شکل بریزید تا سطح آن را کاملا بپوشاند. وضعیت پخت وافل ها را بعد از چند دقیقه بررسی کنید.
  5. وقتی وافل ها رنگ طلایی زیبایی به خود گرفتند درب آن را باز کنید و به آرامی از بشقاب بردارید و به بشقاب داغی منتقل کنید. وافل های خوشمزه خود را به دلخواه با شربت افرا، میوه تازه و دوش شکر تزیین کنید.

نکات طلایی طرز تهیه وافل شکلاتی

  • وافل های کاکائویی را بلافاصله بعد از درست کردن خمیر آماده کنید، در غیر این صورت ممکن است باد کند.
  • برای کامل بودن وافل ها باید همزمان از دو طرف پخته شوند، به همین دلیل باید از وافل استفاده کنید.
  • برای چرب کردن سینی، ترجیحا از کره استفاده کنید، زیرا روغن به راحتی می سوزد.
  • اگر نسبت به شیر عدم تحمل دارید، می توانید آن را با یک نوشیدنی حاوی سویا یا برنج جایگزین کنید.

نحوه نگهداری وافل کاکائویی

می توانید وافل های کاکائویی را به مدت 2 روز در یخچال در ظرف در بسته یا پوشانده شده با فیلم نگه دارید. همچنین می توانید وافل ها را فریز کنید: آنها را جدا کنید تا به هم نچسبند.

جمع بندی

یکی از نکات طرز تهیه وافل برای طعم دادن به وافل های خوش طعم، استفاده از وانیل و شکلات است. در صورت تمایل می توانید از، پوست لیمو یا دارچین نیز استفاده کنیم. وافل همیشه خوشمزه خواهد بود. خمیر وافل شباهت زیادی به پنکیک دارد، چیزی که تغییر می‌کند پخت آن است که در تابه انجام نمی‌شود، بلکه در تابه لانه زنبوری کلاسیک انجام می‌شود که معمولا شکل‌های مختلفی دارد. همچنین شما میتوانید  طرز تهیه موچی شکلاتی را هم مطالعه کنید.

سوالات متداول درباره طرز تهیه وافل

  1. آیا می توان مواد وافل را یک روز زودتر آماده کرد؟
    بله، اگر وقت صبح کم است می توانید خمیر را از شب قبل آماده کنید و در یخچال قرار دهید. سپس فقط بشقاب را روشن کنید، صبر کنید تا داغ شود و چند دقیقه دیگر وافل وانیلی داغ و معطر خود را آماده می کنید تا با عسل، مربا یا میوه تازه مورد علاقه مان میل کنید.
  2. وافل با چی بخوریم؟
    در سرتاسر جهان و بهترین رستوران تهران، وافل با متنوع ترین تزیینات سرو می‌شود: از میوه‌های تازه گرفته تا مربا، شکلات، بستنی، عسل، اسپری‌ها، خامه و پاشیده‌ها، اما همچنین رویه‌های خوشمزه مانند بیکن ترد، پنیر و تخم‌مرغ آب‌پز.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

Offline ! We will start taking orders in

0Hours 0Minutes 0Seconds