پاستا ایتالیایی

همان طور که می دانيد ایتالیا جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد، اما هیچ چیز به اندازه غذا و آشپزی این کشور شهرت ندارد. در این میان، پاستا به عنوان غذای ملی ایتالیا جایگاهی ویژه به همراه دارد. رستوران لمنز مانند بسیاری از بهترین رستوران ایتالیایی تهران با تهیه بهترین مواد غذایی سعی در ارائه این غذای لذیذ را دارد. پس با ما تا آخر این گزارش همراه باشید تا شما را با معروف ترین پاستا ایتالیایی و طرز تهیه هر کدام آشنا نماییم.

تاریخچه ی پاستا ایتالیایی

بر اساس تحقیقات انجام شده، پاستا اولین بار در سیسیل تهیه شد و در بین رومی‌ ها طرفداران بسیاری پیدا کرد. در آن‌ سال‌ها پاستا چیزی شبیه به نودل امروزی بود که از آرد گندم سمولینا درست می‌شد. این غذا در آن زمان لاگان نام داشت و دستور تهیه آن با پاستاهای امروزی کاملا متفاوت بود. سپس در قرن چهاردهم مردم ایتالیا پاستا را با دست درست ‎کردند و برای انجام این کار ساعت‌ ها خمیر را ورز می‌دادند تا بتوانند به شکل دلخواه خود درآوردند. سر انجام پاستا ایتالیایی روز بروز تغییر می‌کرد و شکل جدیدتری به خود می‌گرفت.

آشنایی با انواع پاستا ایتالیایی

پاستا ایتالیایی در انواع مختلف از نظر شکل و ظاهر با بهترین و کیفیت مواد غذایی تهیه می شود که قصد داریم تعدادی از آنها را همراه با طرز تهیه ارائه می دهیم.

آشنایی با پاستا ایتالیایی

آشنایی با انواع پاستا ایتالیایی

اسپاگتی کاربونارا

این پاستا ایتالیایی اصالتا رُمی است که در سریع‌ ترین زمان ممکن هم آماده می‌شود. در جریان باشید که پاستا کاربونارا در رستوران های مختلف به شیوه های مختلف و احتمالا با تخم مرغ پخته می‌شود ولی ما در اینجا نحوه‌ی پختن این پاستا را به همراه خامه به شما آموزش میدهیم.

طرز تهیه اسپاگتی کاربونارا

ابتدا باید روغن را داغ کنید و پیاز را به مدت ۵ دقیقه در آن تفت دهید تا کاملا نرم شود. گوشت را اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید بپزد. در حین پختن مرتب آن را هم بزنید. سپس ماکارونی را مطابق با دستورالعمل های روی پاکت بپزید و تخم مرغ ها، خامه، پنیر پارمسان رنده شده را در کاسه ای بریزید و خوب هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. در این مرحله از پخت اسپاگتی کاربونارا، ماکارونی را آبکش کرده و داخل ماهیتابه ی گوشت ها بریزید و خوب مخلوط کنید. در آخر شعله را خاموش نمایید و فورا مخلوط تخم مرغ را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا سرو شود.

پاستا چیکن آلفردو

یکی از غذا‌های ملی کشور ایتالیا شناخته شده است که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه‌ای به همراه دارد و در انواع و طعم‌ های گوناگون طبخ می‌شود.

طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو

هم‌ اکنون در یک تابه روی حرارت متوسط تا زیاد، کره را ذوب نمایید و به آن سیر را اضافه کنید، این‌کار را تا زمانی ادامه دهید تا سیر کاملا نرم شود. در مرحله بعد  نمک، فلفل، پونه کوهی‌ و ریحان را مزه دار کنید و به مدت ۱۰ دقیقه مرغ را بپزید و تفت دهید. برای اینکه پاستا ایتالیایی که درست میکنید خوشمزه تر شود و رنگ خوبی بگیرد میتوانید هنگام پختن مرغ اندکی پودر پاپریکا روی آن بریزید و هم بزنید.

پاستا چیکن آلفردو

تهیه پاستا چیکن آلفردو

سپس قارچ ها را به صورت ورقه ای برش و با مقدار کمی نمک و کره در ماهیتابه تفت دهید. مرغ پخته شده را به قارچ ها اضافه نمایید و دو تا سه دقیقه روی شعله ی کم با مقداری آب مرغ هم بزنید و در آخر می توانید به سلیقه خود به سراغ تهیه سس آلفردو بروید.

پاستا پستو

یکی از خوشمزه ترین پاستاهای ایتالیایی می باشد زیرا قرار است با سس معروف پستو تهیه شود، سس پستو که اصالتا برای کشور ایتالیا می باشد با انواع غذاها و سالادها سرو می شوند. شما می توانید این پاستا را با سینه مرغ گریل شده تهیه کنید و یا به صورت رژیمی ساده تهیه نمایید.

طرز تهیه پاستا پستو

ابتدا سینه مرغ را برش بزنید، بین دو نایلون فریزر قرار دهید و با بیفتک بکوبید تا نازک شود. سپس داخل یک ظرف قرار دهید و به آن روغن زیتون، آبلیمو، سیر، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و ماساژ دهید تا سینه مرغ مزه دار شود سپس برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید. در این مرحله باید برگ ریحان را به همراه گردو، سیر و نمک و فلفل سیاه و پنیر داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید، بگذارید مواد به خوبی یکدست و پوره شوند سپس به صورت قطره ای شروع به اضافه کردن روغن زیتون کنید تا سس یکدست شود.

در نهایت سینه مرغ را از مواد مرینیت جدا کنید و داخل تابه گریل کنید. پاستا فرمی مورد نظر را اضافه کنید و بگذارید تا خوب پخته و نرم شود، در ادامه سس پستو آماده شده را داخل تابه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و بعد پاستا آبکش شده را اضافه کنید و هم بزنید تا سس و پاستا به خورد هم بروند بعد از حدود ۳ دقیقه پاستا پستو آماده شده است.

پاستا پستو

روش تهیه پاستا پستو

لازانیا

بیشتر افراد در نگاه اول، اگر تا حالا لازانیا را تست نکرده باشند این طور تصور می کنند که باید طعمی مشابه ماکارونی داشته باشد. البته مواد اولیه موجود در تهیه لازانیا خیلی مشابه با مواد اولیه ماکارونی و پاستا است اما در کارخانه طی فرایند تولیدی متفاوتی تهیه می شود. لازانیا عموما با موادی مثل گوشت چرخ کرده، قارچ و سس بشامل پخته می شود اما روش های پخت دیگری نیز برای این غذا وجود دارد، برای مثال لازانیا را با گوشت مرغ یا بدون آن نیز طبخ می کنند

نتیجه گیری

امروزه پاستا یکی از غذاهای محبوب و پرکاربرد در تمام جوامع به شمار می آید  که با انواع سس های متنوع هم سرو می‌شود. همان طور که ذکر کردیم پخت این غذا مشکل نیست و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. اما اگر دوست داشتید در محیط رستوران یا کافه این غذای لذیذ را میل نمایید ما به شما رستوران لمنز را پیشنهاد می‌کنیم.

سوالات متداول

  1. آیا لازانیا جزء پاستا ایتالیایی محسوب می شود؟
    بله، لازانیا نیز مانند دیگر ماکارونی ها و پاستاهای پرطرفدار در دنیا، یک غذای ایتالیایی محسوب شده است.
  2. معروف ترین پاستاهای ایتالیایی کدامند؟
    پاستا چیکن آلفردو، اسپاگتی کاربونارا و پاستا پستو جزء پاستاهای پرطرفدار شناخته شده اند.
  3. آیا پاستا پستو رژیمی می باشد؟
    این پاستا را با سس معروف پستو و مرغ گریل شده تهیه می نمایند که کاملا به صورت رژیمی می باشد.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

Offline ! We will start taking orders in

0Hours 0Minutes 0Seconds